22 грудня 2014 року Верховною Радою України був одержаний Проект Закону України від 22.12.2014 року № 1578 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)» підготовлений Кабінетом Міністрів України.

З першого погляду вказаний законопроект містить у собі дуже багато нововведень ознайомившись зі змістом деяких, звичайний громадянин України, м’яко кажучи, засмутиться.

Вести мову про те, що Верховна Рада України прийме вказаний законопроект в повному обсязі передчасно, враховуючи той факт, що і раніше не усі податкові реформи знаходили свою підтримку у Верховній Раді. Проте, ігнорувати можливі зміни безвідповідально, виходячи з того, що більшість з них може вступити в силу вже з 2015 року.

Отже, ми спробували створити умовно кажучи своєрідний рейтинг змін у податкове законодавство.

Скорочення податків і зборів

Законопроектом передбачається скорочення кількості загальнодержавних податків та зборів з 18 до 7. Проте, не слід передчасно радіти з даного факту, оскільки деякі з виключених податків будуть інтегровані в ті 7 податків, що залишились, зокрема це стосується рентної плати. Так само, буде скорочено кількість місцевих податків і зборів з 4 до 2.

Електронне адміністрування ПДВ

Законопроектом вводиться електронне адміністрування податку на додану вартість. В двох словах, останнє полягає в наступному. Платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. Платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку обчислену за визначеною формулою. За підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, платником проводиться розрахунок з бюджетом.

Оподаткування доходів фізичних осіб

Цілу низку «цікавих» норм містить розділ законопроекту, що стосується оподаткування доходів фізичних осіб.

Так, пропонується збільшити з 17% до 20% розмір податку у випадку, якщо база оподаткування (місячний дохід) перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, тобто на сьогодні 12 180 гривень.

Підвищено також ставку податку до пасивних доходів (проценти, дивіденди, іпотечні сертифікати, роялті) з 15% до 20%.

Встановлюється оподаткування об’єктів спадщини незалежно від рівня споріднення, а саме: вартість власності, що успадковується членами сім'ї спадкодавця першого ступеня споріднення, у разі якщо сукупна вартість таких об’єктів спадщини перевищує 1 000 000 гривень оподатковується за ставкою 5%. Враховуючи економічну ситуацію, що склалась, фактично будь-яка квартира в місті Києві та крупних містах, що умовно кажучи «досталась» Вам від батьків буде оподатковуватись.

Рентна плата

Одним з нововведень є включення до рентної плати: плати за користування надрами для видобування корисних копалин; плати за користування радіочастотним ресурсом України; плати за спеціальне використання води та інших видів користування, що раніше належали до самостійних видів загальнодержавних податків та зборів. Отже, в даному випадку простежується «штучне скорочення» кількості податків та зборів.

Податок на нерухоме майно

Порівняно з діючою редакцією Податкового кодексу України, яким встановлено пільги зі сплати податку з розмірі: 120 кв. м. - для квартири, 250 кв. м. – для житлового будинку, 370 кв. м. - для різних видів об'єктів житлової нерухомості, законопроект не містить подібних пільг. Тобто, первинна ідея запровадження податку, яким фактично оподатковувались так звані «розкішні квадратні метри», тобто ті, що значно перевищують мінімальні норми перевтілюється в оподаткування всіх. Звичайно, дана норма викличе масове незадоволення звичайних громадян. Базою оподаткування є загальна площа об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

При цьому, сільські, селищні, міські ради можуть встановлювати пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об'єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб, виходячи з їх майнового стану та рівня доходів.

Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради в залежності від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 2 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування. Таким чином, за умовні 50 кв. м. житлової та/або нежитлової нерухомості станом на сьогоднішній день змушені будуть заплатити не більше 24,36 грн. за 1 кв. м. х 50 кв. м. = 1 218 гривень на рік. Відверто кажучи, немало, враховуючи постійне підвищення комунальних платежів та рівня мінімальної заробітної плати на тлі погіршення фінансового стану населення.

Потужність автомобілів

Варто звернути увагу власників, так званих, «потужних транспортних засобів». Їх чекає неприємний сюрприз, а саме: особи, що мають у власності легкові автомобілі за умови: використання до 5 років і об’ємом циліндрів двигуна понад: для бензинових двигунів - 3000 куб. см; для дизельних двигунів – 2500 куб см. мають сплачувати кожен рік 25 000 гривень. Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.

Copyright © 2015 - 2024. All Rights Reserved.